Mit jelent ma valójában az értékesítés, mint fogalom, miért fontos ez a vállalkozásodban?
Egy rendhagyó üzleti szemlélet: a Kék Óceán stratégia
Milyen feladataim vannak az értékesítés előtt (pl saját (!) céljaim meghatározása, üzleti pozícionálásom, ideális ügyfél profil kidolgozása (ez a következő pontban részletezve), érdeklődés felkeltés stb. stb. –tehát nem a honlap az első!
Miért és kinek fontos ez?
A niche market jelenlét.Nem a terméket vagy a szolgáltatást értékesítem, hanem….
Az ideális ügyfél karakterisztikája.
„Járj az ügyfeleid cipőjében”
elevator pitch
honlapon megjelenő bemutatkozás
tárgyalás új ügyféllel
könyvírás, előadás, on-line megjelenés, szakmai kapcsolatok – de melyik?
Hol tartasz most és mi a következő lépés – melyek a jó kérdések ehhez
Dolgozz a vállalkozásodon – vállalkozásodban – önmagadon, de hogyan?
A vállalkozásod nem Rólad szól – mit jelent ez és miért fontos?
Nehéz ügyfelek, visszatérő konfliktusok – hol a hiba?
Hogyan lehet jól kijönni különböző típusú ügyfelekkel
„Én ilyen vagyok és kész” – az önelemzés fortélyai
Mennyit ér(ek), órabér, alkalmak, csomagárak, kedvezmények, díjak, próba, extra garancia
a) Tartalommarketing
A vevők egyre tudatosabbak, így egy vásárlási döntés előtt minél többet szeretnének megtudni a problémájukról, illetve a lehetséges megoldásokról. Egy vállalkozás számára a tartalom egy olyan eszköz lehet, ami segít a potenciális vevői számára a probléma megértésében és jobban be tudja mutatni számukra a termékét vagy szolgáltatását. Vagyis a tartalom nemcsak a social média felületek esetén lehet hasznos, hanem egyben érdeklődésfelkeltő és forgalomnövelő eszköz is lehet, így például a vállalkozások weboldalán, blogbejegyzések formájában is megjelenhetnek. A tartalmakat azonban fontos előre tervezni, ütemezni, hogy azok valóban hatékonyan érjék el a kívánt célcsoportot.
b) SEO
Napjainkban egyre többen végeznek valamilyen keresést vásárlási döntésük meghozatala előtt. A keresés manapság már nemcsak a Google keresőben történik, hanem egyre többen keresnek videómegosztó felületeken, és más platformokon. Azok a tartalmak, amelyek nem elégítik ki a keresőoptimalizálási feltételeket, a keresőmotorok nem fogják megjeleníteni az érdeklődő felhasználók számára. Mondanunk sem kell, hogy pont azok a potenciális vevők lesznek fontosak a cég számára, akik kifejezetten adott termékekre, szolgáltatásokra vagy tartalomra keresnek rá.
c) Hirdetéskezelés
A kisvállalkozások számára elérhető marketing eszköztár ma már szinte elképzelhetetlen online futó hirdetések nélkül. A Google és Facebook rendszereinek hirdetési szolgáltatása megfelelő eszköz lehet azon kisvállalkozások számára, akik szeretnék a láthatóságukat biztosítani, illetve a potenciális vevőket vásárlásra ösztönözni – gyakran kisebb költségvetés mellett is. A tanácsadás során a résztvevők megismerhetik ezen rendszereket, valamint az egyes hirdetéstípusokat és alkalmazási lehetőségeiket.
d) Célcsoportmeghatározás, Buyer Personák
Az, aki mindenkinek értékesít, nem értékesít senkinek sem – tartja a közismert marketing mondás. Sok vállalkozó gondolja úgy, hogy a terméke mindenki számára hasznos lehet, amit a marketingkommunikáció során is hangsúlyoz. Viszont ezzel elveszíti a versenyt azokkal a versenytársakkal szemben, aki az adott célpiacra szabottan folytatnak marketingkommunikációt és kifejezetten az adott célcsoport igényeihez igazítják a terméket, szolgáltatást. A tanácsadás során segítünk a célcsoport meghatározásában, valamint a célcsoport jellemzőinek, tipikus reakcióinak feltárásban.
e) Versenytárselemzés
A versenytárselemzés a piackutatás egyik legfontosabb része. Ahhoz, hogy a vállalkozás a piacon valóban érvényesülni tudjon, fontos ismernie a versenytársait. Sok vállalkozás megfeledkezik a versenytársak folyamatos figyeléséről, így csak késve értesül azok lépéseiről, emiatt pedig késve tud csak reagálni. A tanácsadás során áttekintjük azokat a fontosabb szempontokat, amelyek mentén a versenytársak online felületei értékelhetők és viszonyítási pontként szolgálhatnak a saját tevékenységünkhöz kapcsolódóan.
f) Közösségi média marketing
A vállalkozások közösségi médiában való megjelenése ma már szinte megkerülhetetlen. A social média posztok célja azonban nemcsak a szórakoztatás, hanem a felhasználók számára hasznos információk átadása és értékesítés. A tanácsadás során e két szemléletmód között segítünk megtalálni az egyensúlyt és egy olyan kommunikációs irányt kialakítani, ami hosszútávon szolgálja a vállalkozás hatékony közösségi média jelenlétét.
a) Adózási formák, adózási státusz változások a vállalkozás működése alapján: a Társasági adó (TAO), a kisvállalkozások adó (KIVA), a kisadózó vállalkozások tételes adója (KATA) választást megalapozó döntések, előnyök és hátrányok a vállalkozás tevékenysége és működése szempontjai alapján
b) Adózás során megjelenő elektronikus rendszerekről átláthatóan, egyszerűen: az adókötelezettségek teljesítését biztosító elektronikus, online rendszerek használatát, alkalmazását támogató gyakorlati ismeret átadás
c) KKV-t érintő adókedvezmények és érvényesítésük lehetőségei: a beruházás/fejlesztés, a munkaerő foglalkoztatás folyamataiba építhető, tervezetten érvényesíthető kedvezmények áttekintése
a) Vállalkozói pénzügyek kézben tartásának kulcsa a tudatos tervezés: bevételek és kiadások lekövetésének időhorizontjai, módszerei és eszközei
b) Vállalkozás működését segítő forrásbevonások, fejlesztések egyedi pénzügyi tervezése. Projekt alapú pénzügyi tervezés
c) Mire való a kontrolling? Kontrolling szerepe a pénzügyi terv sikeres megvalósulásában
a) Honlap készítés
A találkozón megvitatjuk, hogy mikor érdemes saját honlapot készíteni, milyen terhekkel jár, és milyen lehetőségeket rejt. Belemegyünk a technikai megvalósítás buktatóiba is, hogy elkerüljék a soha be nem fejezett és a soha fel nem használt honlapok zsákutcáját.
b) Ügyféladatok könnyű kezelése
Megoldásokat keresünk a kézi adminisztráció megkönnyítésére, vagy akár megszüntetésére. Megbeszéljük, hogy milyen lehetőségek vannak a partnerekkel vagy kollégákkal történő közös munkára.
Üzleti stratégia, üzleti terv elkészítése és gyakorlati kérdései, célkitűzések
Az üzleti terv alapjai, a 9 vászon modell. Alapvető pénzügyi terv elkészítése, a helyes célkitűzés lépései, mérhető célokkal, ún. GROW modell segítségével
Hogyan találhatom meg a miértem és a miért kell ezzel kezdeni a mit és hogyan kérdések előtt?