Miért érdemes
részt venni a programban?

Egy vállalkozás fejlődése komplex ismereteket és gyakorlati eszköztárat kíván, a programokon való részvétel ennek a megszerzéséhez járul hozzá.

A komplex és átfogó eseménysorozat keretében olyan gyakorlati tudás szerezhető meg, amely segítséget nyújt a vállalkozói források és felhasználásukhoz szükséges tudás feltérképezéséhez és megszerzéshez.

A programba belépést követően egy tudatos építkezésen visszük végig a vállalkozást, így érve el azt a szintet, amellyel a hazai és európai uniós források lehívására képessé és alkalmassá válhat.

A rendezvények teret és lehetőséget adnak az elmúlt időszakban nélkülözni kénytelen személyes kapcsolatépítésre is.

JELENTKEZEM A PROGRAMBA

MIBEN SEGÍT A
LÉPJ SZINTET program?

AHOL BELÉPHETSZ A
PROGRAMBA

A 12 darab Tudásmegosztó esemény bármelyikén


6 online konferencia és 6 megyei nagyvárosban megrendezett esemény kapcsolatépítéssel egybekötve

12 olyan témáról, ami hatással van a vállalkozások működésére és a növekedési lehetőségeire

12 szakértőtől és 12 gyakorló vállalkozótól izgalmas beszélgetések keretében

Mi A KÖVETKEZŐ
LÉPCSŐFOK?

1 db egész napos workshop


online, vagy vidéki nagyvárosokban

üzleti ötlet, vagy üzletfejlesztési elképzelés megvalósíthatóságáról

Dr. Imreh Szabolcstól és Dr. Vilmányi Mártontól, a Szegedi Tudományegyetem oktatóitól, gyakorló vállalkozóktól

HOGYAN FEJLŐDHETEK TOVÁBB A PROGRAMBAN?

5 óra szakértői tanácsadás


online, a szakértővel előre egyeztetett időpontban

8 szakértői területen, a fejlődési igénytől függően kiválasztott témában, témákban

A SEED Alapítvány szakértőitől

KIKET VÁRUNK A
LÉPJ SZINTET programBA?

1 Minden, vállalkozásában szintet lépni kívánó mikro- és kisvállalkozás vezetőjét, képviselőjét,

2 Női vállalkozókat

3 családi vállalkozások,

4 Fiatal vállalkozók

5 Újratervező vállalkozók

1. LÉPCSŐ: TUDÁSMEGOSZTÁS ÉS KAPCSOLATÉPÍTÉS


AKTUÁLIS PROGRAMOK

Pályáz(z)atok! – Tervezett (?) ötletek támogatásának dilemmái

Online tudásmegosztó és workshop

 

Ingyenes online tudásmegosztó és workshop az Országos Vállalkozói Mentorprogram „Lépj szintet a vállalkozásoddal” c. projektelem keretében

 

Kérdések, amelyekre választ keresünk:

 

Mi is a pályázati pénzforrás: megtérülő projektekbe való beruházás vagy azonnali célokat szolgáló gyors finanszírozási forrás?

Visszatérítendő, feltételesen visszatérítendő, vissza nem térítendő támogatás: tegyük tisztába mikor, milyen vállalkozásnak melyik verzió jöhet számításba?

Hogyan illeszthető a fejlesztési cél és tervezett eredmény a megfelelő pályázati konstrukcióhoz?

Hogyan csökkenthető/illeszthető a támogatási forrás elnyerése esetén az adminisztratív folyamat/dokumentációs kötelezettség terhe a vállalkozás életébe?

Miként lehet tudatosan készülni és figyelni a projekt fenntarthatóságra és azt leképező indikátorokra?

 

A mikro-, kis- és középvállalkozások üzleti versenyképességét célzó pénzügyi támogatási forrásai ~75% -ban közvetlenül benyújtható pályázati formában érhető el, s az EU átlag szerint 16.200,- eHUF / vállalkozás összeg érhető el. A jövőben a támogatási források pályázati feltételrendszerében új elvárások és konstrukciós formák jelennek meg. Előtérbe kerülnek a visszatérítendő konstrukciók, a több indikátor együttes elvárásának teljesítése, a tanácsadói szolgáltatások és hálózatokban való részvételének előmozdításai.

A támogatás elérése és lehívása lehetőség a piaci versenyben a megerősödésre, ha felkészülten vág bele a vállalkozás a hónapokig tartó támogatás kezelés bonyolult folyamatába.

Hisszük, hogy a kiírások ismerete, a konzorcium építése, pályázati kiírásra való jelentkezés és támogatott projektek menedzselése önmagában versenyelőny

 

Várjuk kérdéseid, felvetéseid a kerekasztalt követő két választható „Esélynövelés a pályáztatási folyamatban” és „A támogatáshoz kapcsolódó projektmenedzsment” workshopok egyikén!

 

FIGYELEM! A programon való részvétel GINOP és VEKOP támogatási programok átfordulási feltételeibe beszámítható, pontokban érvényesíthető.


Helyszín
Online

Időpont
2023. október 19.,
csütörtök,
9:45-13:00

Jelentkezési határidő
2023. október 17.,
kedd 23:59



Részletes program

09:45 – 10:00 „Megérkezés” az online felületre
10:00 – 10:05 Megnyitó – Lakatosné Lukács Zsuzsanna, ügyvezető, SEED Alapítvány
10:05 – 10:20 Köszöntés – Bókay Márton nemzeti fejlesztés-finanszírozásért felelős helyettes államtitkár, Gazdaságfejlesztési Minisztérium
10:20 – 11:30 Pályáz(z)atok! – Tervezett (?) ötletek támogatásának dilemmái – moderált beszélgetés

A kerekasztal résztvevői:

  • Dr. Imreh Szabolcs, Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar– egyetemi docens
  • Karácson Zsolt –tulajdonos, ügyvezető, EU-s támogatással megvalósuló projektek, programok menedzsment szakértője
  • Hajdú Szabolcs– résztulajdonos, nemzetközi projektek, belső fejlesztések koordinációjának, kontrolling menedzsment rendszerek kiépítésének és működtetésének szakértője

A beszélgetés moderátora:
Vilmányi Rita, a SEED Alapítvány pénzügyi vezetője, pályázati támogatással megvalósuló projektek, programok szakértője

11:30 – 11:45 A személyre szabott vállalkozói információ – a vali.hu oldal bemutatása, a kapcsolódó hitel lehetőségekkel – dr. Billo Kármen, projektvezető, IFKA
11:45 – 12:00 Lépj szintet a vállalkozásoddal! – Mi a következő lépcső a szintlépéshez? – Lakatosné Lukács Zsuzsanna, ügyvezető igazgató, SEED Alapítvány
12:00 – 13:00 Workshop – Interaktív részvételi lehetőség két szekcióban:

  • 1. Szekció: Esélynövelés a pályáztatási folyamatban– Egy nyertes pályázati projekt benyújtása több, mint a megfelelő felhívás beazonosítása. Műhelymunkánk során a pályáztatási folyamat és a pályázati javaslat megírását vizsgáljuk
  • 2. Szekció: Támogatáshoz kapcsolódó projekt menedzsment– Folyamatos egyensúlyozás a szakmai megvalósítási igényei és a támogatói forrás előírt kötelezettségei között….. műhelymunkák során a támogatáskezelés alapvető összefüggéseit vizsgáljuk a hatékony lebonyolítás teljesüléséért
13:00 – 13:00 Lezárás, elköszönés

A rendezvényen a részvétel díjmentes, de regisztrációhoz kötött, melyet itt lehet megtenni:
JELENTKEZEM A PROGRAMBA

Regisztrációs segédlet ITT tölthető le!

 





2. LÉPCSŐ: WORKSHOPOK



Dr. Imreh Szabolcs

Vállalkozás tudatos fejlesztése, az ismeretlen fejlődés szakaszai

  • Piacra termett a fejlesztési ötletem?
  • Honnan tudom, hogy érdemes-e hozzáfognom a fejlődési fázis ugrásához?
  • A szeretném/AKAROM a fejlődést, de milyen úton lesz valódi vállalkozás/termék/szolgáltatás?
  • Rögös ez, de mekkorák a rögök?
  • Hol éri meg és miként térül meg az idő, energia, amit a fejlődés fázisainak kidolgozásába fektetünk?
  • Van „konzerv” a fejlődési folyamathoz, vagy mindig stresszel jár a fejlődés?
  • Hogyan gondolkodjak másként, ha vállalkozásom fejlesztését más-más céllal indítom?
Dr. Vilmányi Márton

Vállalkozás fejlődését szolgáló üzleti működés alapvető összefüggései:

  • Mit várok el igazán a vállalkozásomtól?
  • Mihez ért elsősorban a vállalkozásom? Milyen értéket teremtek és kinek?
  • Milyen üzleti konstrukciót viszek a piacra és hogyan illeszkedik mindez a kiválóságainkhoz?
  • Honnan remélek/remélhetek bevételt és milyen formában? Melyek azok a tevékenységek/folyamatok, amikre kiemelten kell figyeljek?
  • Melyek azok a partnerek, akik kritikusak, vagy kritikusak lehetnek a vállalkozásom szempontjából?
  • Melyek azok a költségtípusok, amik a működés szempontjából kiemelt odafigyelést igényelnek?
Huszár Sándor

Reális marketing célkitűzések, hatékony média csatornák és eszközök a vállalkozás szolgálatában!

A workshop abban segít, hogy szakmai támogatás mellett átfogó képed legyen a vállalkozásodnál alkalmazható marketing eszköztár elemeiről, a média és kommunikációs csatornák lehetőségeiről és korlátairól a vevőid elérése kapcsán. A tervezésben segítségedre lesz a marketing terv sablon, amit a workshop keretében szakértőnk biztosít számodra. Néhány jó gyakorlatra és tipikus hibákra is példákat mutatunk.

Minden vállalkozás marketing problémájának megoldása egyedi megközelítést igényel. Részvételeddel megoldási lehetőséget érsz el a felkészült és alaposan átgondolt marketing terv alkalmazásához.



3. LÉPCSŐ: TANÁCSADÁS


Az egyéni tanácsadások alkalmával a szakértő csak az igénylő egyedi kérdéseivel foglalkozik, a tanácsadás célja az ott felmerült kérdések megválaszolása, problémák megoldása. Az egyéni tanácsadás hatékonyságát fokozza, ha a tanácsadást kérő vállalkozó előre elküldi kérdéseit a szakértő számára, aki már adott témában felkészülten tud segítséget nyújtani.


Az egyéni tanácsadáson kizárólag az igénylő és a szakértő vesz részt.

Az egyéni tanácsadás időtartama: 60 perc, időpontját az igénylő és a szakértő közösen határozza meg.

A tanácsadás online valósul meg.



VÁLASZTHATÓ TÉMÁK

A téma szakértőit a honlap Szakértőink menüpontja alatt ismerhetik meg.

JELENTKEZEM CSOPORTOS TANÁCSADÁSRA

KÖZELGŐ ÉS KORÁBBI ESEMÉNYEINk

Közelgő események

2023. február 15. 9:45-13:00

Hitelből üzleti előny

Korábbi tudásmegosztó események

2022. december 14.

A vezető, mint a növekedés korlátja

2022. október 26. ZOOM online közvetítés Százhalombattáról, az Ostorházi Bevonattechnikai Kft. telephelyéről

Technológiai trendek – okos gépek, okos eszközök – nem csak a nagyvállalatok „játéka”

Október 5. ZOOM online

Fogyasztói igények változása – trendkutatás és gyakorlati tapasztalatok a jövőre fókuszálva

Szeptember 14., Székesfehérvár

Piackutatási módszerek, avagy hogyan alapozzuk meg új termékeink, szolgáltatásaink piacra vitelét?

Július 6. ZOOM online

Csökkenthető-e az energiaválság vállalkozásomra gyakorolt hatása?

Június 8. Nyíregyháza

Célpiacok földrajzi változása

ájus 24. ZOOM online

Változó körülmények között is kiszámíthatóan

Április 13. Szekszárd

Kritikus erőforrásunk az ember

Korábbi workshopok

Iroda:
1025 Budapest,
Szépvölgyi út 98. Fsz. 2.

+36-30-564-3331

seed@seed.hu