Egyéni tanácsadás választható témák

Hatékony vállalkozásvezetés

  1. Időgazdálkodás, priorizálás, delegálás:
    Hogyan váljanak az ötletekből valódi megvalósult lépések? Mik az ezt akadályozó tényezők?
    A sürgős-fontos mátrix és a GTD – getting things done módszer alapjai és alkalmazása annak érdekében, hogy fókuszáltan, a valóban fontos lépésekre koncentrálva végezzük a feladatainkat, a halogatás és tűzoltás helyett,
    Mik a delegálás szintjei, hogyan adhatjuk ki úgy a feladatokat a saját kezeink közül, hogy nem félünk attól, hogy a munkatársunk, partnerünk jól végzi azt el
  2. Vezetői stílusok, vezetői kommunikáció, vezető – beosztott viszony hatékony kezelése
    Miért fontos és hogyan alkalmazható hatékonyan a folyamatok leírása, sztenderdizálása, a munkatársak felelősségi és döntési jogköreinek felosztása? Demokratikus vagy tekintélyelvű vezető legyek? Támogató vezető, szolgáló vezető, bürokratikus vezető, coaching szemléletű vezető – mit jelent és mikor melyik a legjobban alkalmazható?
  3. Visszajelzési technikák, motiváció, teljesítményértékelés
    Miért fontos az elismerés, milyen módon adhatunk jól másoknak és kaphatunk mi is elismeréseket?
    Adhatunk-e kritikát, s milyen a jó kritika?
    Hogyan segít az ún. növekedési szemléletmód és az arra épülő visszajelzési technikák abban, hogy a munkatársaink, partnereink eredményesebbek, motiváltabbak legyenek a közös munkánkban?
  4. Erőszakmentes, empatikus kommunikáció, nemet mondás művészete, kiállni magamért, (ön)érdekképviselet
    Hogyan kommunikálhatunk úgy, hogy egyszerre vagyunk együttműködőek, s közben képesek vagyunk érvényesíteni az igényeinket, elképzeléseinket.
    Hogyan jöhet létre valódi nyertes-nyertes megállapodás akár nehéz helyzetekben is?

Gazdasági jog:

  1. A vállalkozások által leggyakrabban használt szerződések: az általában használt szerződések típusai, a különböző jellemzői, keretei, az egyes szerződésfajták előnyei-hátrányai. Így különösen a vállalkozási szerződés, megbízási szerződés, ÁSZF jellemzőinek megbeszélése.
  2. Az online értékesítés/webshop keretében való értékesítés: az online értékesítés jogi keretei, legfontosabb szabályai. Kereskedelmi bejelentés, tájékoztatási szabályok, fogyasztóvédelmi előírások, GDPR, ÁSZF legfontosabb szabályai.
  3. GDPR szabályok: az adatvédelmi irányelv és a hazai szabályozás ismertetése. Adatkezelési szabályzat alapjai, fő elemei. Adatkezelési hozzájárulás, adatkezelési szabályzat, adatfeldolgozói szerződés.
  4. Egyéni vállalkozásból egyszemélyes kft.: az egyéni vállalkozás jogutódlással egyszemélyes kft.-vé alakulásának, azaz jogutódlásának fő kérdései, szabályai, szükséges dokumentumok, feltételek megbeszélése.

Értékesítés és tárgyalástechnika

    1. Szemlélet formálás

Mit jelent ma valójában az értékesítés, mint fogalom, miért fontos ez a vállalkozásodban?
Egy rendhagyó üzleti szemlélet: a Kék Óceán stratégia
Milyen feladataim vannak az értékesítés előtt (pl saját (!) céljaim meghatározása, üzleti pozícionálásom, ideális ügyfél profil kidolgozása (ez a következő pontban részletezve), érdeklődés felkeltés stb. stb. –tehát nem a honlap az első!

    1. Ideális ügyfél meghatározás

Miért és kinek fontos ez?
A niche market jelenlét.Nem a terméket vagy a szolgáltatást értékesítem, hanem….
Az ideális ügyfél karakterisztikája.
„Járj az ügyfeleid cipőjében”

    1. Tudatosan felépített pozícionálás

elevator pitch
honlapon megjelenő bemutatkozás
tárgyalás új ügyféllel
könyvírás, előadás, on-line megjelenés, szakmai kapcsolatok – de melyik?

    1. A vállalkozás, mint tükör

Hol tartasz most és mi a következő lépés – melyek a jó kérdések ehhez
Dolgozz a vállalkozásodon – vállalkozásodban – önmagadon, de hogyan?
A vállalkozásod nem Rólad szól – mit jelent ez és miért fontos?

    1. Ügyféltipológia

Nehéz ügyfelek, visszatérő konfliktusok – hol a hiba?
Hogyan lehet jól kijönni különböző típusú ügyfelekkel
„Én ilyen vagyok és kész” – az önelemzés fortélyai

    1. árazás:

Mennyit ér(ek), órabér, alkalmak, csomagárak, kedvezmények, díjak, próba, extra garancia

    1. termékteremtés:
      mit adok el/mit vesznek meg, mi a hozzáadott érték, mi benne az egyedi, mitől nem helyettesíthető, nem másolható, x-sell, up-sell
    2. sales funnel:

honnan szerzem a vevőket: újravásárlás, ajánlás, együttműködések, szervezetek, platformok, alkalmazottak, konkurensek<

    1. sales controlling:

költséghely, hatékonyság, tevékenység időértéke, egy egységre vetített normák, eltérések, jövedelmezőség, hozzáadott érték, szeretem-keresek

Marketing

a) Tartalommarketing

A vevők egyre tudatosabbak, így egy vásárlási döntés előtt minél többet szeretnének megtudni a problémájukról, illetve a lehetséges megoldásokról. Egy vállalkozás számára a tartalom egy olyan eszköz lehet, ami segít a potenciális vevői számára a probléma megértésében és jobban be tudja mutatni számukra a termékét vagy szolgáltatását. Vagyis a tartalom nemcsak a social média felületek esetén lehet hasznos, hanem egyben érdeklődésfelkeltő és forgalomnövelő eszköz is lehet, így például a vállalkozások weboldalán, blogbejegyzések formájában is megjelenhetnek. A tartalmakat azonban fontos előre tervezni, ütemezni, hogy azok valóban hatékonyan érjék el a kívánt célcsoportot.

b) SEO

Napjainkban egyre többen végeznek valamilyen keresést vásárlási döntésük meghozatala előtt. A keresés manapság már nemcsak a Google keresőben történik, hanem egyre többen keresnek videómegosztó felületeken, és más platformokon. Azok a tartalmak, amelyek nem elégítik ki a keresőoptimalizálási feltételeket, a keresőmotorok nem fogják megjeleníteni az érdeklődő felhasználók számára. Mondanunk sem kell, hogy pont azok a potenciális vevők lesznek fontosak a cég számára, akik kifejezetten adott termékekre, szolgáltatásokra vagy tartalomra keresnek rá.

c) Hirdetéskezelés
A kisvállalkozások számára elérhető marketing eszköztár ma már szinte elképzelhetetlen online futó hirdetések nélkül. A Google és Facebook rendszereinek hirdetési szolgáltatása megfelelő eszköz lehet azon kisvállalkozások számára, akik szeretnék a láthatóságukat biztosítani, illetve a potenciális vevőket vásárlásra ösztönözni – gyakran kisebb költségvetés mellett is. A tanácsadás során a résztvevők megismerhetik ezen rendszereket, valamint az egyes hirdetéstípusokat és alkalmazási lehetőségeiket.

d) Célcsoportmeghatározás, Buyer Personák

Az, aki mindenkinek értékesít, nem értékesít senkinek sem – tartja a közismert marketing mondás. Sok vállalkozó gondolja úgy, hogy a terméke mindenki számára hasznos lehet, amit a marketingkommunikáció során is hangsúlyoz. Viszont ezzel elveszíti a versenyt azokkal a versenytársakkal szemben, aki az adott célpiacra szabottan folytatnak marketingkommunikációt és kifejezetten az adott célcsoport igényeihez igazítják a terméket, szolgáltatást. A tanácsadás során segítünk a célcsoport meghatározásában, valamint a célcsoport jellemzőinek, tipikus reakcióinak feltárásban.

e) Versenytárselemzés

A versenytárselemzés a piackutatás egyik legfontosabb része. Ahhoz, hogy a vállalkozás a piacon valóban érvényesülni tudjon, fontos ismernie a versenytársait. Sok vállalkozás megfeledkezik a versenytársak folyamatos figyeléséről, így csak késve értesül azok lépéseiről, emiatt pedig késve tud csak reagálni. A tanácsadás során áttekintjük azokat a fontosabb szempontokat, amelyek mentén a versenytársak online felületei értékelhetők és viszonyítási pontként szolgálhatnak a saját tevékenységünkhöz kapcsolódóan.

f) Közösségi média marketing

A vállalkozások közösségi médiában való megjelenése ma már szinte megkerülhetetlen. A social média posztok célja azonban nemcsak a szórakoztatás, hanem a felhasználók számára hasznos információk átadása és értékesítés. A tanácsadás során e két szemléletmód között segítünk megtalálni az egyensúlyt és egy olyan kommunikációs irányt kialakítani, ami hosszútávon szolgálja a vállalkozás hatékony közösségi média jelenlétét.

Adózás

a) Adózási formák, adózási státusz változások a vállalkozás működése alapján: a Társasági adó (TAO), a kisvállalkozások adó (KIVA), a kisadózó vállalkozások tételes adója (KATA) választást megalapozó döntések, előnyök és hátrányok a vállalkozás tevékenysége és működése szempontjai alapján
b) Adózás során megjelenő elektronikus rendszerekről átláthatóan, egyszerűen: az adókötelezettségek teljesítését biztosító elektronikus, online rendszerek használatát, alkalmazását támogató gyakorlati ismeret átadás
c) KKV-t érintő adókedvezmények és érvényesítésük lehetőségei: a beruházás/fejlesztés, a munkaerő foglalkoztatás folyamataiba építhető, tervezetten érvényesíthető kedvezmények áttekintése

Pénzügyi Tervezés

a) Vállalkozói pénzügyek kézben tartásának kulcsa a tudatos tervezés: bevételek és kiadások lekövetésének időhorizontjai, módszerei és eszközei
b) Vállalkozás működését segítő forrásbevonások, fejlesztések egyedi pénzügyi tervezése. Projekt alapú pénzügyi tervezés
c) Mire való a kontrolling? Kontrolling szerepe a pénzügyi terv sikeres megvalósulásában

Vállalkozásdigitalizáció

a) Honlap készítés
A találkozón megvitatjuk, hogy mikor érdemes saját honlapot készíteni, milyen terhekkel jár, és milyen lehetőségeket rejt. Belemegyünk a technikai megvalósítás buktatóiba is, hogy elkerüljék a soha be nem fejezett és a soha fel nem használt honlapok zsákutcáját.

b) Ügyféladatok könnyű kezelése
Megoldásokat keresünk a kézi adminisztráció megkönnyítésére, vagy akár megszüntetésére. Megbeszéljük, hogy milyen lehetőségek vannak a partnerekkel vagy kollégákkal történő közös munkára.

Üzleti tervezés

Üzleti stratégia, üzleti terv elkészítése és gyakorlati kérdései, célkitűzések
Az üzleti terv alapjai, a 9 vászon modell. Alapvető pénzügyi terv elkészítése, a helyes célkitűzés lépései, mérhető célokkal, ún. GROW modell segítségével

Hogyan találhatom meg a miértem és a miért kell ezzel kezdeni a mit és hogyan kérdések előtt?

 

Iroda:
1025 Budapest,
Szépvölgyi út 98. Fsz. 2.

+36-30-564-3331

seed@seed.hu