Tudjuk, hogy egy vállalkozás egész éves figyelmet igényel, különösen, ha családi vállalkozásról van szó, ahol a tulajdonos vezetők számára a nyaralás alatt sem áll meg a biznisz.
A Kurázsi Konzorcium részéről bevált jógyakorlatokkal és szakértői támogatással szeretnénk segítséget adni azon családi vállalkozások vezetőinek, átadóinak és (leendő) átvevőinek, akiknél megértek a folyamatok a generációváltás előkészítésére, a stafétabot átadására.
Nyárindító workshopjainkkal útravalót adunk a nyári szünetre ahhoz, hogy új, különböző szemszögből megvilágított gondolatokkal gazdagítsuk azt a megoldáshalmazt, mely döntéseiket megalapozhatja.
A három héten át tartó, minden héten szerdán 16 órakor jelentkező intenzív workshop-sorozat témái:
A Kurázsi célja, hogy a gyakorlati életből vett példákkal színesítve járja körbe a generációváltás előkészítése, lezajlása, megtörténte során felmerülő kérdéseket, kihívásokat.
Az első workshop időpontja:
2021. június 23., szerda, 16:00-17:30.
A téma:
Mikortól érdemes bevonni az utódokat a cég életébe? Mikor lehet egyedül, lehet önálló vezető az átvevő? Mikor vonuljon vissza az alapító véglegesen?
A kerekasztalbeszélgetés két vállalkozói esetet dolgoz fel:
A Roland Divatház gyökerei egészen 1892-ig nyúlnak vissza, amikor is dr. Berendi Péter Nagypapája megalapította férfi úridivat üzletét. Mára már Péter is visszavonult, de a cég továbbra is virágzik, immár Fia vezetésével, Unokái egyre aktívabb részvételével. Az Unokák, Szonja és Dominik egyre felelősségteljesebb feladatokat vállalnak magukra, mára pedig már újdonságként a webáruház elindulása teljes mértékben az ő nevükhez fűződik.
A másik vállalkozói példa szintén egy családi vállalkozás története. A Zsiráf Kreatív Ügynökséget 1994-ben alapította a Kovács család, Kovács Titusz, az Édesapa vezetésével. A két fiú gyermek még diákévei alatt megismerkedett a cég tevékenységével közelebbről, majd mint „munkatárs”, 2011-ben a kisebbik fiú, Dániel aktívan is bekapcsolódott a vállalkozásba. Mára ő vette át az ügyvezetői feladatokat, Titusz pedig a számára leginkább kedves kreatív feladatokat látja el, háttérből is segítve a cég életét. Eközben Dániel bátyja is be-becsatlakozik, de számára a multicégek világa is vonzó karrierút.
Amiről kérdezzük őket: mikortól érezték úgy az alapítók, hogy be kell és lehet vonni a gyermekeket, unokákat a vállalkozás vezetésébe, a fiatalabb generációt pedig mi hajtotta a családi vállalkozásba, és mikortól érezték úgy, hogy teljes jogú vezetővé válhatnak a cégben?
Milyen kihívásokkal szembesültek és mit csináltak jól a Roland Divatház és a Zsiráf Kreatív Ügynökség mögött álló családok, átadók és átvevők?
Ami mögötte van: A Magyarországon működő kkv-k mintegy 58%-a családi vállalkozás. A mára generációváltásra érett vállalkozások 39%-a nem rendelkezik utódlási stratégiával. A kudarccal végződő generációváltások egyik oka, hogy az átadó nem avatja be utódlási terveibe a leendő átvevőket, jöjjenek akár családon belülről, akár kívülről. Ez két okozatot is eredményez: egyrészt az átvevőknek nincs lehetőségük érdemben felkészülni az átvételre, másrészt ekkor, már elkésve szembesülhetnek az alapító szülők azzal, hogy gyermekük nem a családi vállalkozásban tervezi karrierjét.
Résztvevők:
A workshopon a részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött.
Regisztráció itt: Nyárindító workshop-sorozat – Mikortól vonjuk be az átadót? 2021.06.23
Jelentkezési határidő: 2021. június 23. 12:00